تا كنون هيچ مطالعه ای مويد فوايد چربي هاي اشباع (گياهي يا جانوری) نبوده ولي تا دلتون بخواد شواهد علمي مبني بر زيانبار بودن اين نوع چربي ها هست. در مورد اين كه همكار من چنين صحبتی كرده باشه هم راستش اندكي شك دارم كه ايشون "متخصص تغذيه" بوده باشن

by کلینیک دکتر نیستانی

عمومن دو عامل ميزان حرارت و طول مدت، تعيين كننده ميزان آسيب احتمالي به روغنه، در "تفت دادن" قاعدتن نه دما آنچنان بالاست و نه زمان طبخ، زياد طولانيه، بنابراين مي تونيد از روغن پخت و پز استفاده كنيد. روغن كنجد به حرارت مقاوم تره و اگه طول مدت تفت دادن زياد باشه و براي شما هم امكان داشته باشه مي تونيد از اون استفاده كنيد

by کلینیک دکتر نیستانی

حدود يك سال پيش مجله پزشكي لانست نتيجه مطالعه بزرگي رو چاپ كرد كه نشون مي داد مصرف لبنيات با چربي كامل نه تنها وقوع امراض قلبي رو زياد نمي كنه، تا حدودي هم اثر محافظتي داره. راستش من همچنان با مصرف لبنيات پرچرب چندان موافق نيستم كه يه دليلش اثر درازمدت اون بر وزنه. در مورد هرم به دو نكته توجه كنيد، اول اين كه در اين هرم، لبنيات ارگانيك توصيه شده دوم اين كه هرم غذايي ايالات متحده ضرورتن براي ايران مناسب نيست به همين دليله كه كشورهاي مختلف راهنماهاي غذايي خاص خودشونو دارن.

by کلینیک دکتر نیستانی

سلام  اين وبسایت براي آموزش همگاني و با هدف اصلاح شيوه زندگي ست. اما در كل بايد بگم روش هاي دستگاهي عمدتن براي كاهش سايز هستن و نه كاهش عمومي وزن و بدون اصلاح شيوه زندگي نه تنها كارايي چنداني ندارن، چه بسا به نوعي زيان آور هم باشن

by کلینیک دکتر نیستانی

سلام، بله عمومن با رعايت يك رژيم غذايي مناسب درمان پذيره. ان شاالله در پست هاي بعدي بيشتر توضيح خواهم داد

by کلینیک دکتر نیستانی